söndag 31 maj 2009

Till Mamma!

Idag är det Mors Dag och då passar ju lilla Hugo med paket på kortet :-)) Idag har jag gjort en liten annorlunda vikning igen men inte så invecklad som sist.
Visst ser han söt ut?
Kortet har jag gjort på följande sätt: Jag skar ett cardstock i stl 20 x 20 cm och vek in hörnen till mitten och kortet blir då i stl 14 x 14 cm. Sedan tog jag mitt mönstrade papper och skar en bit som var 13 x 13 cm och delade det diagonalt och fäste det sedan på hörnen jag vikt in. Motivet är fäst på den ena hörnan (vänstra) och bandet löper under, finns bild på det längre ner :-)

Här ser man kortet helt öppnat och hur motivet sitter:

Här kommer en liten närbild på nga av dom produkterna jag använt från shoppen:


Till mitt kort har jag använt ett av dom såååå härliga Maja Design papperna nämligen Prästkragar och sedan Hugo med paket från ScrapLyckans egna stämpelkollektion som jag färglagt med Promarkers och Blue Pearl matchade perfekt. På hattnålen har jag trätt en pärla (egen samling) och sedan en "mittdekoration" och sedan stuckit den genom blomman. Blomman har jag dekorerat med själhäftande transparenta halvpärlor/bling. Till stängningen har jag använt vitt satinband och en av kantstansarna från Fiskars men som tyvär är slut i lager för närvarande men håll ut den lär återkomma!

Nu önskar jag alla pyssliga mammor en riktigt härlig Mors Dag!!!

Ingela/Astra

1 kommentar:

Tate sa...

Snygg vikning!!! Hugo ser verkligen ut att kunna gömma något riktigt fint - en liten buspojke!! Det blir spännande att se vad Du kommer med nästa gång...