onsdag 27 oktober 2010

Höstkort i tre modeller

Hej på Er!
Höst eller vinter kan man undra när termometern
står på minus 7 grader på morgonen, men helt perfekt
pysselväder :-))

I dag tänkte jag visa tre kort med samma stämpel och papper!

Jag har använt denna nya underbara stämpel.

En liten närbild på den söta älvan, som jag har färglagt med distresser
-tattered rose-, -tea dye-, -peeled paint-, -rusty hinge-
-brushed corduroy-, -wild honey-, -worn lipstick-,
-pumic stone- och -weathered wood-

Vingarna har fått Stickles -Star Dust- och spröten bling stenar.


Kort 15 x 15


Papper från Webster, hattnål i guld, hörndekoration i Antik koppar,
små rosor, blomma, bruna blad och olivgrönt organza band.

Insidan på kortet

Det blir ofta spillbitar som läggs undan till ett senare tillfälle
här gjorde jag i stället ett litet kort 9 x 9 och en tags 8 x 14 direkt.
Roligt att göra en hel kollektion ;-)


Snarlika dekorationer några olivgröna pärlor, gröna blad,
orange organza band, smal brun spets och orange web ribbon.
Den lilla blomman runt hålet på tagsen är ett filtband.

Insidan på det lilla kortet och baksidan på tagsen.


Plats för en hälsning eller gratulation. Svampstämpeln
som jag satt på insidan oxå den ny från ScrapLyckan.


Lite fler bilder.


Baksidan på det stora kortet har jag stämplat med ny textstämpel.


Hoppas jag inspirerat Er till att använda spillbitarna
som läggs undan allt för ofta till ett senare tillfälle :--))

 Kram på Er! / Ann-Charlotte

1 kommentar:

Ina sa...

KANONFINA kort ju, tack för inspirationen.

Kram
Carina