torsdag 4 mars 2010

Att skapa efter en skiss...

Att skapa efter skiss är bland det roligaste jag vet, så denna vecka utmanade jag mina dt-kamrater med denna skiss:

Att skapa efter skiss tycker jag skall vara ganska fritt, man skall inspireras av skissen men behöver inte följa den slaviskt ;) Är det tex en blomma i ena hörnet så måste man ju såklart inte ha just en blomma där, utan man kanske vill ha något annat där, eller kanske ingenting.. detta är ju såklart helt okej! =)
*
Iallefall! =) Här kommer Lilos tolkning på skissen:

Lilo: Det är superkul att scrappa efter skisser tycker jag. Även om jag inte alltid lyckas få min layout att bli exakt som skissen. Amanda och hennes gudmor har fotografi som gemensamt intresse. Det svarta pappret i bakgrunden är Bazzil dots, det har upphöjda prickar! Sedan är det mönstrade papper från Prima och Basic Grey.

En liten närbild på den läckra kakservetten.
Jag (essmo) har oxå skapat efter skissen är här är min layout:
Jag har använt de nya papprena från Basic Grey; Mud Mask, Authentic och Revitalize Orgins. visst är dom sååå snygga! Den läckra spetsen finns såklart oxå i ScrapLyckans shop. Likaså blommorna, rosorna, silverhjärtat, bradsen och blinget. Så in i shopen å spana! ;p

Ni missar väl inte vår nya tävling att skapa efter ett ord, all info hittar du HÄR!
Ha en himla härlig vecka!
kramar Karin/essmo


Inga kommentarer: