torsdag 21 januari 2010

Inspireras av ditt hem!

Hejsan på er!
Hoppas ni har det bra i vinterkylan?! Här i Göteborg ligger snön fortfarande vit på marken å jag är otroligt förvånad att det inte är slask... :-o

Denna vecka har jag utmanat mina kära Dt-vänner att hämta inspiration ifrån hemmet. Det finns ju så mycket att hämta inspiration från; tapeter, sängöverkast, soffor, andra möbler, tavlor osv osv osv...
***
ScrapKia har varit väldigt kreativ å gjort bla en kudde, Fotot på kudden är ScrapKias mormor och morfar och deras föräldrar. De sitter och håller varandra till vänster i bild ( visst är den himla cool?!) :
Jag lämnar över ordet till ScrapKia : Har man inte så vackra fåglar som Lilo har, får man göra en egen....
Jag inspirerades av fågelburen, har funderat på vad jag skulle dekorera den med, men, såklart ska det ju vara en fågel i.

Jag har skurit fågeln samt "ramen" med Slicen. Har embossat och fyllt i extra med svart stickles. Färglagt med distressdynor.

Verkligen heeelt underbar tycker jag! =)

Lilo inspirerades av dessa tavlor med guldram:


Jag lämnar över ordet till Lilo: Med pappret från Making Memories Vintage Findings kändes det som om jag hade flera glittriga ramar. Pappret är så snyggt med upphöjda glittereffekter. Så jag målade en ram runt mitt fotografi.


Närbild så man ser min målade ram bättre. Först har jag målat med guldfärgad akrylfärg. Och sedan på denna med bronsfärgad crackle paint.


Detaljer på fina blommor som finns hos Scraplyckan - så klart!

Jag (essmo) inspirerade av vår klocka som hänger i köket som jag ser typ 100000 gånger om dagen.. =)

Detta otroligt vackra papper från Webster passade ju sååå bra! Bilden är på min bästa väns syster å hennes kille... Visste inte om dom ville vara medpå bild så jag suddade litegrann...

Bokstäver, band, blommor, rosor, nyckel å wellpapp finns såklart i shopen!
Bjussar på en liten närbild på blommorna.
Pappret som är ihoprullat är ett nostalgipapper som finns i shopen.

Hoppas ni får en härlig helg!
Många kramar Karin/essmo =)

Inga kommentarer: