lördag 16 maj 2009

Studentkort

Äntligen helg och tid för pyssel!!!

Fick hem nga Maja Design papper i veckan och jag bara älskar Majapapper :-) Jag bestämde mig för att göra ett studentkort med en enkel men lite annorlunda vikning.

Så här gjorde jag: Jag använde mig av en kortbas i stl 15 x 30 cm och vek/bigade den på mitten så kortet blev 15 x 15 sedan så tog jag framsidan på kortet och vek/bigade det ngn centimeter in. På detta kortet valde jag att ha "ryggen" 2 cm för jag har fäst mitt band på själva "ryggen", se sista bilden. Sedan är det bara att limma ihopa "ryggen" och det är klart!!!



närbild på Liva som student :-)






bilden tagen snett uppifrån så här ser du "ryggen" och alla studentmössorna som jag fäst med 3D-kuddar för att få det lite mer levande.



Jag har klippt ut dom små studentmössorna från ett Maja Design papper och jag tycker faktiskt hon ser ut som en lycklig student :-)))

Jag har använt följande från shoppen: Maja Design-Studentfest och Lyckliga dag, blommor, band och stämpeln från ScrapLyckans första kollektion Lyckliga Liva.

Du missade väl inte Maries supererbjudande tidigare i veckan eller...? Teckna dig för nyhetsbrev så missar du inget och just nu pågår det en tävling och priset är en förvaringsväska till Promarkers!

Lycka till!

Önskar er alla en härlig och kreativ helg!!!

Ingela/Astra

16 kommentarer:

Yvonne sa...

Så fiffigt och fint =))
Ha en strålande lördagkväll med melodifest och popcorn =))

Unknown sa...

Så otroligt fint studentkort och ni har verkligen en stor idérikedom ni som gör korten här för scraplyckan.
Man blir alltid så himla glad av era kort!

Bollebygdsbo sa...

Ett ogroligt härligt kort!
Tror att jag ska försöka mig på någotliknanade till den studenten som jag ska uppvakta. :)

Eva F sa...

Oh vilket härligt roligt kort med alla studentmössorna i luften.
Vilken rolig idé!
Eva F

Britt-Marie sa...

Vilket fint studentkort! Det blev så bra med studentmössorna i luften!

GunillaS sa...

Jättefint kort ,Maja papprena är så fina.

Anonym sa...

Supper häftigt idee med denna stämpel som Student +++++++
Carina

Anna S sa...

Så snyggt kort! Kul med studentmössorna i luften. Och tack för härlig inspiration nu när det börjar bli dags att få ihop kort till alla studenter!

petraso sa...

åh detta Måste jag lifta!!!

så rolig ide!!!

Karin sa...

Det här var ett härligt studentkort!! Man kan nästan tro att det både sjunger och hurrar!!!

Monica =) sa...

Gillar din rygglösning!!! Härlig kombo av stämpel och mönsterpapper!! =)

Katarina sa...

Oj vilken rolig idé. Jag brukar själv försöka att använda stämplar på olika sätt. Just att hon skulle vara student kom jag inte på :)

TinaB sa...

Vilket jättefint kort, har samma papper som jag funderar över här och det var jättefina ideer jag fick av ditt kort.
Vilka jättefina stämplar och snygg vikning, ska nog se om jag kan göra ett liknande kort.

Lena sa...

Snyggt kort och jättsöt stämpel. Man blir glad när man tittar på den.

Lena B E sa...

Men så fint!! Vilken söt stämpel!!

camilla sa...

Hej, så fint och gulligt kort.