söndag 4 januari 2009

Pyssla med barn! Idag har jag fått hjälp av min dotter Tindra 3, 5 år!

Idag har jag, ScrapKia och min treåriga Tindra pysslat tillsammans.

Tindra är en riktig scrappare, som gillar rosa och glitter. Tyvärr, så var hennes favoritfärg slut, så det fick bli en röd klänning istället. :-)

Detta stämpelmmotiv:Paketöppningen, är en riktig favorit hemma hos oss. Så fort jag sitter och färglägger vill såklart även Tindra måla. Vet inte hur bra det syns, att hon liftat mig.... *s*

Papperet som är dubbelsidigt, har jag nyttjat från bägge sidorna. Har därefter embossat dem i Cuttlebugen.
Papperet kommer från My Mind`s Eye, wild asparagus och heter "Sweet Little One" Plaid/ Blue Paper.

Som extra finess, har jag dekorerat runt stämpel motivet med att sy på maskin UTAN tråd, tycker att det blir en läcker dekoration.

Såklart har jag använt Slice maskinen, som går för högtryck här hemma, Slicen har blivit en riktig favorit, jag rekommenderar er att snabbt som ögat slå till på en Slice, finns såklart att beställa i butiken, till ett superbra pris: 1 449,00 kr http://www.scraplyckan.e-butik.se/ .

Först kommer mitt kort.
Till detta kort, använde jag Slicen till att skriva ut 4 och år, som jag därefter dekorerade med på glitter.



Närbild på dekorsömmen UTAN tråd, runt motivet, se ovan.


Så här fint blev Tindras kort. Se nedan.


Färgläggningen på kortet är nog liftat från mitt.
Såklart skulle det vara ett rosa papper med och mkt glitter.

Hjärt dekorationerna har jag efter beställning från Tindra stansat ut med Slicen. Glitterlim i massor, tror att även hennes pappa fått hjälpa till lite... *s* ser ni gubben till höger.

Ja, hemma hos oss, så är jag aldrig ensam om att pyssla, på gott och ont!


Scraplyckan har perfekt material för barn, såna här glitterlimstuber finns under rubiken: Klistrigt värre, 12 kr styck.
Ja, de passar även oss andra också. Men de är så billiga, att man kan låta barnen få leka loss med dem!
Hoppas ni ALLA kommer igång med pysslandet så här efter Jul och Nyår, för här flödar inspirationen.
Vi har en liten "surprise" för er. Håll ögonen öppna här i bloggen, så får ni snart veta vad! ;-)
Blir ni nyfikna nu??
.
Skrivet av ScrapKia



6 kommentarer:

Pernol sa...

Vilket fint kort! Tindra är duktig hon mé!

Anonym sa...

Men,det är ju helt otroligt vad fint! den lilla 3-åringen har def. fått mammas talang!!

Anonym sa...

Såå fina kort! =) Visst är det väl härligt när man kan pyssla tillsammans med barnen! =)

Kramar DT-Ulrica

Anonym sa...

Skoj då barnen kan vara med!

Nu gjorde du mig riktigt nyfiken på vad som komma skall. Kommer hårdbevaka bloggen. :-D

Anonym sa...

Tindras kort är jätte fint
hon blir bra kortmakare ser jag.
Mycket snyggt.Även det du gjort oxå.

Solrunn sa...

Kjempe flotte kort begge to;)
Kan se at Tindra er en lovende scrappe og kort lager.... gleder meg til å se hva mer dere tryller frem;)